שירותי דיגיטל אנליטיקס

פרוייקט גוגל אנליטיקס כמפורט בהמשך העמוד מגיע כשירות פרטי שאני נותן לחברות בדגש על עבודה איכותית, תשומת לב ללקוח ומהירות. עם ניסיון של מעל 10 שנים הובלתי לא מעט פרוייקטים עבור חברות גדולות (וגם פחות גדולות) ביניהן Payoneer, Tipalti, WallaShops, Powtoon, אתרים מבית קבוצת ח.י.

אני מזמין אתכם להמשיך לעיין באתר, להתרשם מהבלוג ולשמוע המלצות.

התרשמתם לטובה? צרו איתי קשר ונתחיל לדבר על תשתית מדידה, מעקבים ועל איך אתם הולכים לייצר רווח מכל הדאטה שאתם אוספים.

יוראי סנלה, Yoray Sanelaיוראי סנלה – אנליסט דיגיטל

איפיון פרוייקט גוגל אנליטיקס

לפני שיוצאים למהלך משמעותי כמו הטמעה מתקדמת של גוגל אנליטיקס יש ליצור מתווה עבודה שכל הצדדים מסכימים עליו. בשלב זה אני יושב עם מנהל השיווק, מנהלי מוצר ומפתחים. מעבר להיכרות עם הנפשות הפועלות אנחנו מתחילים להכין תוכנית עבודה מסודרת ולקבוע לוחות זמנים.

תחילה אנחנו פורסים את גבולות הגיזרה של האתר (אתר מרקטיאלי, בלוג, מובייל ווב, איזור משתמש וכו’). לאחר מכן מגדירים מה יהיו מדדי המפתח (KPIs) והמשפכים שילוו אותנו בהמשך הדרך ומציפים מכשולים טכנים שיפריעו לנו במהלך הדרך ודנים מה תהיה הדרך היעילה והמהירה ביותר לפיתרון.

35339252_m

הכשרת נתונים והטמעה מתקדמת

בשלב זה אני מבצע סריקה של האתר ומוודא שכל עמוד מכיל את קוד המעקב בצורה תקינה. מעדכן את הקוד במידת הצורך לגירסתו האחרונה Universal ועושה לו מיגרציה מקוד המקור של האתר לגוגל תג מנג’ר. בזאת גם תוסר אחריות המתכנת מהטמעות של קודי גוגל אנליטיקס.

מפתחים מקבלים מסמכי הטמעה מסודרים בשפה שהם מבינים ובמידת הצורך מגיע למשרדי החברה על מנת לזרז את התהליך. אנשי QA מקבלים הנחיות ברורות כיצד לבדוק שעיקרי ההטמעה עובדים כמו שצריך.

39261988_m

הפקת דוחות ודשבורדים

זה השלב שבו הופכים את הנתונים לכלי עבודה ממשי. אני מעצב מספר לוחות בקרה מרכזיים שיציגו את מדדי המפתח שהגדרנו ומימדים רלוונטים שיספקו למנהל השיווק תמונה עדכנית של מצב האתר במהירות.

בנוסף אני קובע פגישות עם עובדים באירגון במשרדי הלקוח ויושב עם בעלי בתקידים רלוונטים אחד על אחד וביחד בונים דוחות ודשבורדים מותאמים אישית שיעזרו להם לבצע מעקב צמוד על הפעילות השוטפת שלהם. באותה הזדמנות אני עושה עימם סקירה על עמודים בהם הגולשים שלהם באים באינטראקציה ובהתאם ליכולות מנחה כיצד מוציאים את תשובות לשאלות מהמערכת.

38019274_m

אנליזה וחקירת דפוסי התנהגות

יכולת הפילוח המתקדמת של גוגל אנליטיקס מביאה עימה כמות אין סופית של תרחישים שניתן לבחון. כאנשי מקצוע אנחנו מאותגרים לחשוב מה חשוב לבחון על מנת להפיק תובנה מנצחת. אני חוקר את ההרגלים של המשתמשים ומנסה להיכנס לראשם. באנליזה לוקח נתונים יבשים ומתרגם אותם לצרכים וחווית משתמש.

למרות שהחוכמה היא להיכנס לעובי הקורה במינימום עבודה, לא לכל השאלות יש פיתרון קל ולא על כולן גוגל אנליטיקס יכול בכלל לענות. אבל ברגע המכונן הזה שהשגנו תובנה מנצחת אנחנו רשאים לפעול לפיה. הדבר יכול להתבטא ביישום שינויים באתר, מודעות חדשות ואף שינויים במוצר אותו אנו מוכרים.

52718126_m-edit2

הדרכה מקצועית: גוגל אנליטיקס ותג מנג’ר

מטרת ההדרכות המקצועיות היא להקנות לעובדי החברה את הידע הבסיסי שיעזור להם בצעדים הראשונים. ועם הליווי הצמוד שיבוא לאחר מכן עובדים יאמצו יותר את הדרך של קבלת החלטות מבוססות נתונים במקום תחושות בטן (Data Driven)

עד היום העברתי עשרות הדרכות שכאלה. אני יודע מה אנשים רוצים וצריכים לדעת, מבלי להיכנס להיבטים טכנים והגדרות מסובכות. בהדרכה אני מסביר ומתרגל על גוגל אנליטיקס תוך התמקדות על הנתונים שאגרנו עד כה.

34401128_m

אופטימיזציה ושיפור יחס המרה (CRO)

שיפור יחס המרה (Conversion Rate Optimization) זו הדרך שלנו לערוך ניסוי אשר בוחן רנדומאלית וריאציות שונות (של האתר במקרה שלנו) במטרה לגלות שגירסה חדשה שיצרנו “עובדת” באופן מובהק טוב יותר משאר הגירסאות שהועלו בניסוי.

מעטפת ה-CRO בנוסף כוללת שימוש בכלים מתוחכמים שנותנים ערך מוסף שגוגל אנליטיקס לא נותן. כלים אלו מאפשרים לנו מגוון אפשרויות מעניינות כגון: הקלטת סשנים, הצגת מפות חום, העלאת סקרים, התחלת צ’אט, הקפצת פופאפים חכמים, קבלת פידבקים ממוקדים מהמשתמשים וכו’…

43248857_m-edit

ניהול חשבון תג מנג’ר (GTM)

Google Tag Manager יעשה לכם סדר באירגון בכל הקשור להטמעות פיקסלים למערכות פירסום כגון אדוורדס פייסבוק וכדומה. הכלי מייצר הפרדה משמעותית בין פיתוח האתר לבין השתלת תגיות לצרכים שיווקיים. תג מנג’ר הוא בסך הכל כלי שיודע לקחת קוד ולשתול אותו באתר לפי התניה. מדובר בכלי מתוחכם מאד ששם לעצמו למטרה למזער את התלות של אנשי שיווק במפתחים.

ברשותי ניסיון עצום עם גוגל תג מנג’ר, ניהלתי קונטיינרים גדולים במיוחד שכללו עשרות סוגים של תגיות לצורכי רימרקטינג ומעקב המרות – מהפשוטים ביותר שצריכים הדבקה של טקסט ועד למורכבים ביותר שמצריכים כתיבת קוד.

13659685_m-edited
שנתחיל?